Ondertussen bij Incognitief… Apple Music

Ondertussen kunt u bij Incognitief in twee delen lezen wat mijn gedachten zijn na een week Apple Music te hebben gebruikt. In het eerste deel schrijf ik over de streamingdienst, daarna over de radiofunctie (voornamelijk Beats 1). Klikkerdeklik:

1) Je zou bijna denken dat er nog nooit een liedje op internet heeft gestaan, met zoveel bombarie kondigt Apple de nieuwe streamingdienst Apple Music aan. Het technologieconcern gaat de concurrentie aan met diensten als Spotify en Deezer, met als verschil dat er geen gratis versie van is. Toch heeft Apple goede kans van slagen, omdat iedereen de dienst eerst drie maanden gratis kan uitproberen. Zo maak je kennis met de dienst die ‘muziek weer tot kunst moet verheffen’ en die je keer op keer nieuwe artiesten en liedjes moet laten ontdekken. Keer op keer Maroon 5 in mijn geval.

2) Gisteren besprak ik de nieuwe muziekdienst Apple Music. Vandaag ga ik in op de gelijktijdig gelanceerde radiozender Beats 1. Vernoemd naar de overpriced hoofdtelefoons, gelanceerd met de frase Radio reimagined en voorzien van de slogan Worldwide, Always On. moge het duidelijk zijn: dit is event radio. Hier moeten we bij zijn. Hier gebeurt het, hier komt nieuwe muziek bovendrijven. Hier worden zolderkamercomponisten grote sterren. Iedereen luistert het, tegelijk met de hele wereld. LIVE. Behalve als je in de verkeerde tijdzone zit, dan luister je de herhaling…

Als je niet van Apple houdt staat er ook nog een stukje over Taylor Swift hier.

En als je niet van lezen houdt, dan luister je naar deze podcast:

https://soundcloud.com/incognitief/seizoen-2-aflevering-20-zomerse-podcast

Geef een reactie