Fuk de automatisering

Geachte aanwezigen,

Afgelopen dinsdag werd ik gebeld. Op mijn mobiel. Ik neem op “Met Stefan”. Vervolgens begon een bandje te ratelen, al waarna de boodschap van uitzendbureau Adecco kwam dat ze een baan voor me hadden in de professionele reiniging en dat ik zo snel mogelijk moest terugbellen. Ik kon meerijden met iemand anders blablablabla. Al met al kreeg ik niet het idee dat het vrij persoonlijk was allemaal.
Gezien het feit dat ik niet op zoek ben naar vakantiewerk momenteel, belde ik niet terug. De inschrijving dateert nog van vorig jaar en normaal gezien bellen ze altijd zo in april of ik nog op zoek ben naar vakantiewerk. Dat hadden ze niet gedaan, dus ik vermoedde dat ik al op non-actief stond, wat wat mij betreft prima was.
Zojuist kreeg ik echter een SMS’je. Het SMS’je luidde als volgt:

Afz: SMS_INFO
ADDECO
Eventueel een geschikte baan voor u, bel ons zo spoedig mogelijk terug. *naam van medewerker, telefoonnummer*

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb er totaal geen problemen mee dat Addeco mij een baantje wil bezorgen. Totaal niet, maar hier is naar mijn mening de automatisering te ver doorgevoerd. Noem mij ouderwets, maar wat mij betreft is de klantvriendelijkheid hier ver te zoeken. Ik ben niet geïnteresseerd in een baan in de professionele reiniging en al helemaal niet als die door een bandje wordt aangeboden. Het uitzendbureau (Randstad) waarvoor ik WEL werk, belt mij PERSOONLIJK als er iets is. Dan spreek ik met de intercedente (van Randstad), die mij vraagt hoe het gaat en de tijd voor mij heeft. Dat is toch heel iets anders als een massa-telefoonbombardement dat 2000 ingeschrevenen krijgen en dan moeten wij zeker massaal gaan terugbellen. Dat is goedkoper en makkelijker. Voor hun dan. Wij – de uitzendkrachten – moeten tegen lokaal tarief een eeuw in de wacht gaan staan. Dat vertik ik.

Fuk op met je bandje en je automatische SMS’jes. Als je me iets wil vertellen dan hoor ik dat graag door middel van een telefoongesprek – geen monoloog dus. Als je dan zonodig iets automatisch wil doen, stuur dan een mailtje… daar heb je geen limiet van anderhalve minuut of 180 tekens.

Denk maar niet dat ik terug ga bellen. Ik heb wel wat beters te doen.

5 reacties

Nou, alles beter dan chineese kool oogsten!! Maar persoonlijk is wel beter inderdaad. Computer bandjes zijn kut. Moet je eens een sms naar je huisnummer sturen word voorgelezen door zo’n computer lady….wel lachwekkend!!

kus

Jammer Stefan, dat je niet in de gaten hebt (of niet vermeld hebt) dat terugbellen naar aanleiding van dat smsje van Adecco helemaal gratis is (en dus op kosten van Adecco)!!! Geen uitzendkrachten uitbuiten dus maar een snelle manier om gemotiveerde krachten te benaderen. Natuurlijk is persoonlijk bellen leuker maar jij had ook persoonlijk kunnen bellen om door te geven dat je niet meer beschikbaar was voor werk…..!

Dat had ik kunnen doen, maar ik ben altijd geïnteresseerd in leuk werk. Ik vind het gewoon geen stijl om door middel van SMS een baan aan te bieden. Ik word gewoon liever gebeld. Dat was alles.

Geef een reactie