De verwarming

Maandag 18 februari 2008

Huisgenoot Martijn en ik schrijven een brief aan onze huisbaas met een aantal te verbeteren punten. Eén van die punten is de verwarming. Deze loeit bij Martijn constant en in de keuken doet deze het helemaal niet. Ook de warmwaterdruk is onder de maat.

Donderdag 28 februari 2008

De huisbaas stuurt een gepensioneerde monteur met gehoorapparaat die aan de instellingen zit (zonder ons medeweten). ’s Avonds geeft de Nefit Economy HR-ketel de code ‘9’ aan en stopt het warme water er helemaal mee.

Vrijdag 29 februari 2008

Het mannetje van de dag ervoor is er weer. Maar dit keer spreek ik hem (want ik ben thuis). Hij geeft aan de vorige dag aan één wieletje te hebben gedraaid en dat hij verder niet zoveel van onze computergestuurde ketel snapt, maar hij vermoedt dat ie moet worden schoongemaakt en nagekeken door een echt bedrijf. Ondertussen zitten we wel zonder koud water. Ik geef door (net als het mannetje) aan mijn huisbaas dat die een monteur moet bellen.

Zaterdag 1 maart 2008

Geen warm water (ik ben bij mijn ouders).

Zondag 2 maart 2008

Geen warm water (ik ben bij mijn ouders).

Maandag 3 maart 2008

De huisbaas zegt dat er vandaag een monteur komt. Rond een uur of 4 komt die monteur. Hij kijkt de ketel na en constateert dat de ‘kim’ kapot is (die de ketel aanstuurt en alles bijhoudt). Die kan alleen bij Nefit bestelt worden, maar dat kan hij of wil hij niet doen en geeft ons daarom het nummer van Nefit. We bellen Nefit, maar die zegt dat we ons energiebedrijf moeten bellen. We bellen Essent, maar de postcodelokalisering werkt niet. We bellen Nuon, maar ze kunnen niet zien of we een contract hebben en dus kunnen ze ons alleen binnen kantooruren helpen. We bellen de huisbaas, die zegt dat er nog een monteur onderweg is. En dat die er voor zes uur is. Het is nu kwart voor 7, we zitten nog steeds zonder verwarming en warm water en nog geen monteur (‘uit Oss’) te zien. Wij vermoeden zelfs dat die monteur niks kan doen (net als de vorige).

UPDATE: na zo’n 100 uur hebben we weer warm water en verwarming. De ‘Kim’ bleek niet kapot maar wel waren wat kleine dingen kapot en een heleboel snoertjes verkeerd aangesloten door de eerste monteur. Maar het is nu gefixed. Het wordt al meteen warmer hier… 🙂

Mocht iemand een kamer van minimaal 10 m2 weten met een (in ieder geval iets) betere huisbaas… Reacties zijn welkom.

3 reacties

Jeetje wat een gedoe zeg! Ik vind het altijd zo vervelend als zo’n probleem niet meteen door één iemand opgelost kan worden! Dan zit je altijd onnodig in de kou of zonder water in dit geval!
Blij voor jullie dat het opgelost is. Mochten jullie in het vervolg een nieuwe cv ketel of monteur nodig hebben, dan hebben jullie wellicht iets aan deze site: http://www.cvketel-weetjes.nl/informatie/cv-ketel-vervangen/cv-ketel-vervangen.html
Geniet ze van het warme en koude water 😉

Geef een reactie